Μάρκο για την επιστροφή της Red Bull: «Οι μηχανικοί άρχισαν να ακούν τη “φωνή” του Φερστάπεν»
Στη σημαντική συνεισφορά του τετράκις παγκόσμιου πρωταθλητή, Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος έλαβε πιο ενεργό ρόλο στις αποφάσεις, απέδωσε την εντυπωσιακή αναγέννηση της Red Bull στο δεύτερο μισό της σεζόν ο Χέλμουτ Μάρκο. Η συντονισμένη προσπάθεια της τεχνικής ομάδας των «ταύρων» επέτρεψε στον Ολλανδό να μειώσει δραματικά το προβάδισμα των οδηγών της McLaren στη βαθμολογία, από 104 σε μόλις 36 βαθμούς μέσα σε πέντε αγώνες.
Ο Αυστριακός τόνισε ότι η κρίσιμη στιγμή ήταν στο Grand Prix της Ολλανδίας, όταν η ομάδα βρήκε το ιδανικό σημείο λειτουργίας της RB21. Ο ρόλος του Φερστάπεν ήταν καταλυτικός στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας του μονοθεσίου. “Με την εμπειρία του, ο Μαξ έχει τώρα μια σημαντική φωνή ξανά στις τεχνικές συζητήσεις”, δήλωσε ο Μάρκο σύμφωνα με το GPblog, τονίζοντας ότι ήταν ζωτικής σημασίας οι μηχανικοί να αρχίσουν να τον ακούν περισσότερο απ’ όσο στο παρελθόν, όταν βασίζονταν «περισσότερο σε αριθμούς αγώνα».
Κατά τον 82χρονο σύμβουλο, η «αναγέννηση» του μονοθεσίου και η επαναφορά του Φερστάπεν στο κυνήγι του τίτλου ήταν άμεσο αποτέλεσμα της συμβολής του. “Είπε στους μηχανικούς τι χρειαζόταν, κάτι που του έδωσε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στο μονοθέσιο και το έκανε πιο εύκολο στην οδήγηση. Το παράθυρο λειτουργίας του μονοθεσίου έχει γίνει μεγαλύτερο”, είπε. Αυτός ο συνδυασμός οδηγού-τεχνικής εφαρμογής μείωσε τη διαφορά από την McLaren, δημιουργώντας μια «τέλεια καταιγίδα» στη μάχη του πρωταθλήματος.
Η επιτυχημένη αντεπίθεση της Red Bull βρήκε αντίκρισμα και στις δηλώσεις του επικεφαλής της McLaren, Αντρέα Στέλλα, ο οποίος παραδέχτηκε ότι η ανάπτυξη της MCL39 σταμάτησε νωρίτερα από το αναμενόμενο. Ο Ιταλός μηχανικός υποστήριξε την απόφαση να στραφούν στους κανονισμούς του 2026, επισημαίνοντας πως είναι ευκολότερο να βρεις χρόνο γύρου όταν «διορθώνεις κάτι», όπως έκανε η Red Bull, παρά όταν προσπαθείς να βελτιώσεις ένα ήδη «ώριμο πρότζεκτ», αναφερόμενος στην ομάδα του.