Ο Σάινθ ζητά άμεση συνάντηση με τη FIA: «Απαράδεκτη η ποινή του Πιάστρι»
Σε έκτακτο meeting, για συζητηθεί η τιμωρία των 10 δευτερολέπτων που επιβλήθηκε στον Όσκαρ Πιάστρι στο Grand Prix της Βραζιλίας, κάλεσε τη FIA ο Κάρλος Σάινθ, ως διευθυντή της ένωσης οδηγών Grand Prix (GPDA), θέση την οποία κατέχει από τον περασμένο Φεβρουάριο. Ο Αυστραλός έλαβε ποινή επειδή κρίθηκε ότι προκάλεσε σύγκρουση με τον Αντρέα Κίμι Αντονέλι, η οποία έθεσε εκτός αγώνα τον Σαρλ Λεκλέρ. Ο Σάινθ τόνισε ότι αυτή η ποινή, η οποία μπορεί να κρίνει τον τίτλο, είναι ένα από τα πολλά «γκρίζα» περιστατικά φέτος που δείχνουν ότι η εφαρμογή των κανονισμών απέχει πολύ από το επίπεδο της Formula 1.
Ο Ισπανός εξήγησε ότι το πρόβλημα δεν είναι με τους αγωνοδίκες, οι οποίοι απλώς εφαρμόζουν τις γραπτές οδηγίες (σ.σ. Driving Standards Guidelines), αλλά με τον τρόπο που αυτές είναι διατυπωμένες και ερμηνεύονται. “Για μένα, το γεγονός ότι ο Όσκαρ πήρε ποινή στη Βραζιλία είναι απαράδεκτο. Νομίζω ότι όποιος έχει δει αγώνες γνωρίζει ότι αυτό δεν είναι λάθος του Όσκαρ”, δήλωσε σύμφωνα με το PlanetF1. Ο Σάινθ επισήμανε ότι οι κανόνες καθιστούν «λιγότερο πιθανό» οι συγκρούσεις να κριθούν ως απλά αγωνιστικά συμβάντα, καθώς πάντα υπάρχει κάποιος που θεωρείται υπαίτιος.
Επιπλέον, ο οδηγός της Williams επέκρινε τον τρόπο ερμηνείας του μπλοκαρίσματος των τροχών κατά το φρενάρισμα. “Όποτε βλέπουμε ένα μπλοκάρισμα, νομίζω ότι ένας αγωνοδίκης το ερμηνεύει αμέσως ως συμβάν εκτός ελέγχου. Και ένα μπλοκάρισμα δεν σημαίνει πάντα αυτό”, είπε, φέρνοντας ως παράδειγμα την δική του ποινή στο Όστιν και αυτή του Πιάστρι στη Βραζιλία, οι οποίες ήταν αντιδράσεις σε κινήσεις άλλων οδηγών. Παράλληλα, ζήτησε να επανεξεταστεί ο τρόπος που αυτές οι κινήσεις τιμωρούνται.
Για να διορθωθεί η ασυνέπεια, ο Σάινθ πρότεινε τη χρήση μόνιμων αγωνοδικών, τριών σταθερών προσώπων, με τρόπο ανάλογο του διευθυντή αγώνα. “Νομίζω ότι με σταθερούς αγωνοδίκες σε όλη τη διάρκεια του έτους, θα αναπτύσσαμε μια κατανόηση μεταξύ μας”, πρόσθεσε. Τόνισε ότι με την πάροδο του χρόνου, αυτή η «μυϊκή μνήμη» θα επέτρεπε στους οδηγούς και στους αγωνοδίκες να ξέρουν πότε είναι ένα απλό αγωνιστικό συμβάν, ακόμη και χωρίς τις αυστηρές οδηγίες. Παρόλο που γέλασε παραδεχόμενος ότι κάθε οδηγός θέλει ο αντίπαλός του να τιμωρείται, ο Σάινθ επέμεινε ότι η σταθερότητα είναι το κλειδί στη Formula 1.