Ο Φερστάπεν ρίχνει τη “βόμβα” και εκθέτει τη FIA: «Τα μισά μονοθέσια του grid είναι παράνομα»
Στο επίκεντρο των συζητήσεων βρέθηκε η αξιοπιστία των τεχνικών ελέγχων στη Formula 1 μετά τη σεζόν του 2025, η οποία σημαδεύτηκε από πέντε ηχηρούς αποκλεισμούς. Ο Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος είδε τις ελπίδες του για τον τίτλο να αναζωπυρώνονται μετά τον διπλό αποκλεισμό της McLaren στο Λας Βέγκας, προέβη σε μια καυστική δήλωση, αμφισβητώντας τη νομιμότητα των μονοθεσίων που βρίσκονται στην πίστα.
Μιλώντας στο Viaplay, ο Ολλανδός χαρακτήρισε την τιμωρία των Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι λόγω φθοράς στη σανίδα ως ένα «πρόωρο χριστουγεννιάτικο δώρο» που έκανε το πρωτάθλημα πιο συναρπαστικό. Ωστόσο, υποστήριξε ότι αν η FIA αποφάσιζε να ελέγξει εξονυχιστικά και τα 20 μονοθέσια μετά από κάθε αγώνα, τα αποτελέσματα θα ήταν σοκαριστικά. “Πιστεύω ότι αν το έλεγχαν αυτό σε κάθε αγώνα, τότε τα μισά από αυτά θα ήταν σίγουρα κάτω από το όριο”, τόνισε ο οδηγός της Red Bull.
Σύμφωνα με τον Φερστάπεν, όλες οι ομάδες προσπαθούν να βρουν το απόλυτο όριο της απόδοσης, ρισκάροντας συχνά με τις τεχνικές προδιαγραφές. “Μερικές φορές τη γλιτώνεις επειδή δεν σε ελέγχουν πάντα”, εξήγησε, παραδεχόμενος όμως ότι ένας καθολικός έλεγχος σε κάθε Grand Prix είναι πρακτικά ανέφικτος λόγω του τεράστιου αριθμού προσωπικού που θα απαιτούνταν από την πλευρά της Ομοσπονδίας.
Ο τυχαίος χαρακτήρας των ελέγχων της FIA σχολιάστηκε έντονα μετά τον διπλό αποκλεισμό της McLaren, με τον Άλεξ Άλμπον να υποστηρίζει ότι αυτό ανοίγει την πόρτα στις ομάδες να τρέχουν με παράνομα μονοθέσια. “Θα μπορούσαμε να «κολλήσουμε» τα μονοθέσια στο έδαφος αν θέλαμε και να μην έχουμε νομικά ζητήματα, αλλά τότε όλοι θα βρίσκαμε παράνομη απόδοση”, δήλωσε στο PlanetF1.com, προσθέτοντας πως θα προτιμούσε να ελέγχονται και τα 20 μονοθέσια για ένα δίκαιο παιχνίδι, “Οι κανόνες είναι κανόνες”, υπογράμμισε ο οδηγός της Williams.