
Ο Ροβάνπερα εγκαταλείπει το WRC και στοχεύει στην F1
Σοκ προκάλεσε στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού η ανακοίνωση του δις παγκόσμιου πρωταθλητή του WRC, Κάλε Ροβάνπερα, ότι αφήνει τους αγώνες ράλι για να στραφεί ολοκληρωτικά στους αγώνες πίστας το 2026, με απώτερο στόχο τη Formula 1 και το Le Mans. Ο 25χρονος Φινλανδός, ο οποίος έγινε ο νεότερος πρωταθλητής ράλι στην ιστορία, θα ξεκινήσει την πορεία του από τη σειρά μονοθεσίων Super Formula της Ιαπωνίας, η οποία αποτελεί παραδοσιακό εφαλτήριο για τη Formula 1.
Ο Ροβάνπερα εξήγησε ότι η απόφαση ήταν δύσκολη, αλλά αναγκαία λόγω της νεαρής του ηλικίας και των επιτευγμάτων του. “Έχοντας ήδη επιτύχει τόσα πολλά στο ράλι σε αυτή την ηλικία, άρχισα να σκέφτομαι ποιες άλλες προκλήσεις θα ήθελα να αναλάβω”, δήλωσε σύμφωνα με το grandprix247.com. Ο ίδιος παραδέχτηκε ότι η αλλαγή κατηγορίας δεν διασφαλίζει την επιτυχία: “Γνωρίζω ότι είναι σαν να πηδάω κατευθείαν στα βαθιά, ερχόμενος από το ράλι, αλλά ανυπομονώ πραγματικά”.
Ο Φινλανδός, ο οποίος στο παρελθόν έχει ήδη δοκιμάσει μονοθέσιο της Red Bull του 2012, επιβεβαίωσε το πλάνο του με την Toyota Gazoo Racing. “Ξέρω ότι θα πάμε στη Super Formula, και μετά από αυτό θα εργαστούμε για το επόμενο βήμα κατηγορίας, που θα ήταν η Formula 2”. Παρόλο που θεωρεί τη Formula 1 το υψηλότερο επίπεδο, ο Ροβάνπερα άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο και άλλων κορυφαίων σειρών, δείχνοντας την αποφασιστικότητά του να ανταγωνιστεί τους καλύτερους της πίστας.
Η φιλόδοξη κίνηση του Ροβάνπερα ενέχει σημαντικό ρίσκο, καθώς η ιστορία δείχνει ότι η μετάβαση από το ράλι στην κορυφαία κατηγορία μονοθεσίων δεν έχει επιτύχει ποτέ με διάρκεια. Στο παρελθόν, κορυφαία ονόματα του WRC, όπως ο εννέα φορές πρωταθλητής Σεμπαστιάν Λεμπ, ο Σεμπαστιάν Οζιέ, ο Κόλιν ΜακΡέι και ο Πέτερ Σόλμπεργκ, έχουν δοκιμάσει μονοθέσια της Formula 1, με τον Λεμπ μάλιστα να φτάνει κοντά σε θέση στη Toro Rosso το 2009.